چطور کولر مناسب برای خانه یا محل کار پیدا کنم؟

 

انتخاب کولر آبی مناسب برای خانه یا محل کار در فصل های گرم سال امری مهم است با یک انتخاب درست شما با یک تیر چند نشان می‌زنید هم محیطی خنک و آرامش بخش به ارمغان می‌آورید که مناسب زندگی در کنار خانواده باشد هم با یک انتخاب خوب می‌تواید هزینه های کمتری جهت مصرف آب و برق و نگهداری بپردارید اگر برای محل کار یک کولر خوب انتخاب کنید فضایی دلنشین برای کارمندان خود ایجاد کرده که با تمرکز بهتر به فعالیت بپردازند. 

انتخاب یک کولر آبی مناسب به چندین عامل بستگی دارد که می‌تواند در کارایی و رضایت شما از دستگاه تأثیرگذار باشد. در اینجا نکات مهمی که باید در هنگام خرید کولر آبی در نظر بگیرید آورده شده است:

مساحت محیط چه تاثیری در انتخاب کولر دارد؟

مساحت محیط یکی از عوامل اساسی و تاثیرگذار در انتخاب کولر آبی مناسب است. این عامل به صورت مستقیم بر ظرفیت و توان کولر آبی که باید انتخاب کنید تأثیر می‌گذارد. ما به شما میگوییم که چگونه مساحت محیط می‌تواند در انتخاب کولر آبی موثر باشد:
یکی از عواملی که باید در نظر بگیرید ظرفیت کولر آبی است که به توانایی دستگاه در خنک کردن محیط مشخصی در واحد زمان اشاره دارد. اگر ظرفیت کولر کمتر از نیاز محیط باشد، کولر نمی‌تواند به طور موثری محیط را خنک کند و اگر ظرفیت بیش از حد نیاز باشد، می‌تواند منجر به هدر رفت انرژی و هزینه‌های اضافی شود و سرمای محیط بیش از حد و نامطبوع خواهد بود.
حال ممکن است بگویید خب چگونه ظرفیت کولر را محاسبه کنیم؟ نگران نباشید ما به شما خواهیم گفت:
برای محاسبه‌ی ظرفیت کولر آبی مورد نیاز، باید مساحت و ارتفاع سقف محیط را در نظر بگیرید. فرمول ساده‌ای که می‌توان برای این منظور استفاده کرد به شرح زیر است:

ظرفیت کولر (متر مکعب در ساعت)=مساحت (متر مربع)×ارتفاع سقف (متر)×3

با این فرمول ساده میتوانید ظرفیت کولر را محاسبه و ببینید چه مدل کولری برای شما و محیط مورد نظرتان مناسب است.

مساحت چه تاثیری در انتخاب کولر آبی دارد؟

انتخاب کولر آبی با ظرفیت مناسب چه مزایایی دارد؟

پس از محاسبه مساحت لازم است بدانید که مساحت محیط تاثیر زیادی بر توزیع یکنواخت هوای خنک دارد. در فضاهای بزرگ‌تر، نیاز است که کولر آبی بتواند جریان هوای کافی را تولید و توزیع کند تا تمام نقاط محیط به طور یکنواخت خنک شوند. انتخاب کولر با ظرفیت مناسب کمک می‌کند تا هوای خنک به تمام نقاط محیط به خوبی برسد.
انتخاب کولر با ظرفیت مناسب نه تنها کارایی سیستم را افزایش می‌دهد، بلکه عمر مفید دستگاه را نیز بیشتر می‌کند. کولری که برای مساحت کوچکتر از نیاز انتخاب شده باشد، باید بیشتر کار کند تا محیط را خنک کند، که این امر می‌تواند باعث افزایش استهلاک و کاهش عمر مفید کولر شود.
همچنین انتخاب کولر آبی با ظرفیت مناسب باعث می‌شود تا از مصرف بی‌رویه انرژی جلوگیری شود. کولرهایی با ظرفیت بیش از نیاز معمولاً انرژی بیشتری مصرف می‌کنند و هزینه‌های برق بیشتری را به همراه دارند. با محاسبه دقیق ظرفیت مورد نیاز می‌توان از هزینه‌های اضافی جلوگیری کرد.

شرایط آب و هوایی نقشی در انتخاب کولر آبی مناسب دارد؟

کولرهای آبی در مناطقی با هوای خشک و نیمه خشک کارایی بیشتری دارند. در مناطقی که رطوبت بالا است، ممکن است کولر آبی کارایی لازم را نداشته باشد و بهتر است از کولرهای گازی استفاده شود. کولر آبی باعث افزایش رطوبت میشود زیرا با تبخیر آب سبب خنکی محیط می‌شود و این میتواند در مناطق شرجی که رطوبت به خودی خود بالاست کارایی کولر را کم کند و در نتیجه شما کولری تهیه کردید که کارایی برای شما ندارد.


توجه به مصرف آب و برق چه کمکی در انتخاب کولر مناسب به ما خواهد کرد؟

مصرف برق و آب کولرهای آبی ممکن است بسته به مدل و ظرفیت متفاوت باشد. مدل‌هایی را انتخاب کنید که مصرف انرژی بهینه دارند و با استانداردهای مصرف انرژی مطابقت دارند.
کولرهای آبی به طور قابل توجهی آب مصرف می‌کنند. میزان مصرف آب به عواملی مانند مدل کولر، متراژ محیط و شرایط آب و هوایی بستگی دارد. به طور متوسط، یک کولر آبی 2000 تا 6000 لیتر آب در روز مصرف می‌کند. اما راهکار هایی جهت کم کردن مصرف آب کولر وجود دارد که ما در این مقاله آن هارا توضیح داده ایم.

راه های کم کردن مصرف آب کولر

کولرهای آبی در مقایسه با کولرهای گازی، برق کمتری مصرف می‌کنند. موتور، فن و پمپ آب اجزای اصلی مصرف کننده برق در کولر آبی هستند. به طور متوسط، یک کولر آبی 200 تا 500 وات برق در ساعت مصرف می‌کند اما این مقدار در کولرگازی به طور متوسط، 1000 تا 3000 وات در ساعت است .و اما ما در مقاله زیر راهکار های کاهش مصرف برق کولر را هم توضیح داده ایم
چگونه مصرف برق کولر را کاهش دهیم

کیفیت ساخت و مواد استفاده شده چه نقشی در انتخاب ما برای کولر آبی مناسب دارد؟

کولرهای آبی از مواد مختلفی ساخته می‌شوند جنس بدنه کولر ها می‌توانید از پلاستیک یا فلز باشد. دستگاه‌های با بدنه‌ی فلزی مقاوم و پدهای خنک‌کننده‌ی باکیفیت طول عمر بیشتری دارند و کارایی بهتری ارائه می‌دهند. اما این باز هم بستگی به محیطی دارد که کولر قرار است در آن مستقر شود، مثلا کولر آبی پلاستیکی سبک تر است و در برابر زندگ زدگی مقاوت تر است اما کولر آبی فلز استحکام بیشتری دارد و عایق حرارتی بهتری هم هست پس کولر فلزی برای نصب در فضای باز مناسب تر است همچنین کولر های پلاستیکی معمولا سایزهای کوچکتری دارد و در محیط های کوچکتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شرکت بروات هردو مدل کولر با بدنه پلاستیکی و فلزی را با بهترین کیفیت تولید میکند و انتخاب بین این دو مدل به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد همچنین یکی دیگر از ویژگی های مهم از کولرهای آبی بروات استفاده از پوشال سلولزی است که به نسبت پوشال های چوبی کیفیت بهتری دارد و خنکی بیشتری ایجاد میکند و ماندگاری بیشتری نیز دارد. شما می‌توانید با توجه به محیط خود کولر مناسب را از محصولات بروات خریداری کنید برای مشاهده کولر های آبی بروات روی لینک های زیر کلیک کنید:
کولر آبی پرتابل و پلاستیکی
کولر سلولزی و آبی فلزی

 

همچنین اگر نمی‌دانید کدام مدل کولر برای شما مناسب تر است می‌توانید با کارشناسان ما در بروات تماس حاصل فرمایید تا شما را راهنمایی کنند.

 

توجه به سرویس و نگهداری در انتخاب کولر آبی امری مهم است:

کولرهای آبی نیاز به سرویس و نگهداری منظم دارند. مدلی را انتخاب کنید که قطعات یدکی آن به راحتی در دسترس باشد و فرآیند تمیز کردن و تعویض پدها و سایر قطعات آسان باشد و کمتر نیازبه نگهداری و بررسی داشته باشد.
توجه داشته باشید که قطعات یدکی کولرهای آبی بروات به طور کلی در ایران به راحتی قابل یافتن هستند. پوشال سلولزی موجود در کولر های بروات نیاز به تعویض کمتری دارد و ماندگاری آن از پوشال های چوبی بهتر و بیشتر است. اگر نمیدانید کولر با پد سلولزی چه مزیت هایی دارد مقاله زیر را مطالعه فرمایید:

کولر سلولزی چیست وچه مزیت هایی نسبت به ولر پوشالی دارد؟

آیا توجه به سرویس و نگهداری کولر امری مهم است؟

توجه به قیمت کولر چه اهمیتی در انتخاب کولر مناسب دارد؟

قیمت کولرهای آبی بر اساس ظرفیت، کیفیت و ویژگی‌های اضافی متغیر است. بودجه‌ی خود را تعیین کنید و مدلی را انتخاب کنید که بیشترین مزایا را با توجه به بودجه‌ی شما ارائه می‌دهد. با یک انتخاب درست حتی اگر هزینه بیشتری در ابتدا بپردازید هزینه های نگهداری و رسیدگی به کولر در طول زمان برای شما کاهش می‌یابد.
برخی کولرهای آبی دارای ویژگی‌های اضافی مانند تایمر، ریموت کنترل، و حالت‌های مختلف سرعت هستند که می‌تواند استفاده از آنها را راحت‌تر کند اما قیمت آنها را افزایش دهد پس لطفا به این موارد در هنگام خرید توجه فرمایید.

نتیجه‌گیری:

با در نظر گرفتن این عوامل و مقایسه مدل‌های مختلف در بازار، می‌توانید کولر آبی مناسبی برای خانه یا محل کار خود انتخاب کنید. همچنین مشاوره با کارشناسان فروش ما در بروات می‌تواند به شما در این انتخاب کمک کنند و مطالعه نظرات کاربران می‌تواند به شما در انتخاب بهتر کمک کند.

 

 

 

کولر آبی بهتر است در کجا نصب شود؟

بهترین محل نصب کولر آبی در جایی است که جریان هوای مناسبی داشته باشد، مانند پشت بام یا حیاط. این مکان‌ها باعث می‌شوند تا هوای خنک به خوبی در فضای داخلی توزیع شود و کولر با بازدهی بیشتری کار کند.

 
کولر آبی چقدر انرژی مصرف می‌کند؟

مصرف انرژی کولرهای آبی به ظرفیت و مدل آنها بستگی دارد. به طور معمول، کولرهای آبی به دلیل استفاده از آب و برق با ولتاژ پایین، مصرف انرژی کمتری نسبت به کولرهای گازی دارند. اما برای اطلاعات دقیق‌تر باید به برچسب مصرف انرژی کولر و دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید.

آیا کولر آبی با فیلتر هوا بهتری است؟

بله، کولرهای آبی که دارای فیلتر هوا هستند، از ورود گرد و غبار و ذرات معلق به داخل منزل جلوگیری می‌کنند و هوای پاک‌تری را فراهم می‌کنند.همچنین فیلترهای قابل شستشو نیز می‌توانند هزینه‌های نگهداری را کاهش دهند.

هزینه‌های نگهداری کولر آبی چقدر است؟

هزینه‌های نگهداری کولر آبی شامل تعویض پدها، تمیزکاری دوره‌ای، و بررسی وضعیت موتور و پمپ آب است. این هزینه‌ها معمولاً نسبت به کولرهای گازی کمتر است و با نگهداری صحیح می‌توان آنها را به حداقل رساند.

 

کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت جهان سپهر تبریز (بروات) میباشد.
[ طراحی وب سایت و سئو | امپریال برند ]
Developer & Designer | Hossein Donyadideh