در این مقاله در مورد صفر تا صد بخاری برقی و بهترین بخاری برقی موجود در ایران صحبت کردیم. | بروات

راهنمای انتخاب بهترین بخاری برقی در بازار

بخاری برقی

در فصل‌های سرد سال، بخاری برقی و هیتر برقی یار گرمای زمستان است. این وسیله کوچک و کاربردی، می‌تواند به سرعت فضای خانه را گرم کند و از سرمای زمستان در امان بمانید. یکی از ملزومات زندگی در خانه، گرمایش مناسب است. استفاده از بخاری برقی، یکی از راه‌های گرمایش است. بخاری های برقی انواع مختلفی دارند و انتخاب یک گزینه مناسب، نیاز به آگاهی از ویژگی‌های مختلف آن‌ها دارد. در این مقاله، قصد داریم به بررسی نکاتی برای انتخاب بهترین بخاری برقی بپردازیم.
قبل از اینکه به معرفی بهترین بخاری برقی کم مصرف بپردازیم، اهمیت دارد که با ویژگی‌های این دستگاه آشنا شویم. بخاری و هیتر برقی وسایلی هستند که می‌توانند جریان برق را از طریق المنت‌های خود به گرما تبدیل کنند. به عبارت دیگر، این محصولات به جای استفاده از گاز و سوزاندن آن، از انرژی برق بهره می‌برند و گرمای مورد نیاز خانه را از طریق این روش تأمین می‌کنند.

ویژگی‌های مهم بخاری برقی

توان حرارتی:

توان حرارتی، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انواع بخاری برقی است. توان حرارتی، میزان گرمایی را که بخاری برقی تولید می‌کند، تعیین می‌کند. هرچه توان حرارتی بیشتر باشد، فضا زودتر گرم می‌شود و مصرف انرژی نیز بالاتر می‌رود. توان حرارتی بخاری های برقی معمولاً بین ۴۰۰ وات تا ۳۰۰۰ وات متغیر است. برای انتخاب توان حرارتی مناسب، باید به عواملی مانند مساحت اتاق، میزان رطوبت هوا و دمای محیط توجه کنید.

ابعاد و وزن:

ابعاد و وزن بخاری برقی نیز از دیگر ویژگی‌های مهم آن است. اگر با محدودیت فضا مواجه هستید، باید به ابعاد بخاری مدنظرتان دقت کنید. بخاری های برقی از ابعادی به اندازه کف دست تا ابعاد بسیار بزرگ‌تر موجود هستند. همچنین، اگر نیاز به حمل و جابه‌جایی مداوم بخاری برقی دارید، وزن آن را نیز باید مدنظر قرار دهید.

قابلیت تنظیم دما:

قابلیت تنظیم دما، یکی دیگر از ویژگی‌های مهم بخاری برقی است. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا میزان حرارت بخاری برقی را بر اساس دمای محیط و شرایط هوا تنظیم کنید.

ایمنی:

ایمنی بخاری برقی نیز یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید. برخی از بخاری برقی ها دارای قطع‌کن هستند و درصورت واژگونی دستگاه، به‌صورت خودکار آن را خاموش می‌کنند تا از آتش‌سوزی جلوگیری شود. همچنین، سنسور محافظت در برابر گرمای بیش‌از‌حد نیز می‌تواند باعث خاموش شدن خودکار بخاری برقی شود.

مصرف انرژی:

مصرف انرژی بخاری برقی و هیتر برقی معمولاً بالاست. اگر نگران مصرف انرژی هستید، بهتر است قبل از انتخاب بخاری برقی، راندمان این لوازم را با هم مقایسه کنید. ویژگی‌هایی مانند حالت‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی، ترموستات‌های قابل تنظیم، توان مصرفی پایین و تایمرهای قابل برنامه‌ریزی در به حداقل رساندن مصرف برق مؤثر هستند.

میزان سروصدا:

کارکرد بخاری برقی‌های فن‌دار معمولاً با سروصدا همراه است. میزان آلودگی صوتی در مدل‌های مختلف هیتر متفاوت است. اگر بخاری برقی را برای اماکنی مثل کتابخانه و کلاس درس نیاز دارید، باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشید.

قابلیت فن:

برخی از مدل‌های فن‌دار بخاری برقی امکان کارکرد بدون فن را نیز دارند. برخی مدل‌ها هم امکان استفاده از فن بدون ایجاد حرارت را در اختیارتان قرار می‌دهند. این موضوع باعث می‌شود که بتوانید از یک دستگاه هم برای گرمایش و هم سرمایش استفاده کنید.

اگر میخواهید بهترین بخاری برقی فن دار صادراتی را برای خود تهیه نمایید از محصول بخاری برقی فن دار 2400 بروات دیدن نمایید

نوع المنت:

المنت‌ها، قطعاتی هستند که گرمای بخاری برقی را تولید می‌کنند. المنت‌ها انواع مختلفی دارند که کیفیت، قیمت و میزان تولید گرمای آن‌ها با هم تفاوت دارد. المنت سرامیکی کیفیت بالایی ندارد و شاید سریع خراب شود. المنت شیشه‌ای گران‌تر و شکننده است اما گرمایش بهتری دارد. المنت هالوژنی نسبت به دو نوع دیگر گران‌تر محسوب می‌شود ولی کیفیت و راندمان بالاتری دارد.

با توجه به نکات ذکر شده، می‌توانید یک بخاری برقی مناسب را برای نیازهای خود انتخاب کنید. در هنگام خرید بخاری برقی، حتماً به کیفیت ساخت و گارانتی محصول نیز توجه داشته باشید.

هنگام خرید بخاری برقی حتما به ویژگی ها و کیفیت و گارانتی بخاری برقی توجه داشته باشید. | بروات

آشنایی با انواع بخاری برقی و کاربرد های آن

بخاری برقی فن دار:

این نوع بخاری برقی دارای یک فن است که هوا را به داخل دستگاه کشیده و پس از گرم کردن آن، به بیرون پرتاب می کند. بخاری های برقی فن دار برای گرم کردن فضاهای بزرگ مناسب هستند.

بخاری برقی تابشی:

این نوع بخاری برقی با استفاده از امواج مادون قرمز، گرما تولید می کند. آنها گرمای مستقیمی را به اشیاء و افراد در اتاق می رسانند. بخاری های برقی تابشی برای گرم کردن فضاهای کوچک مناسب هستند.

بخاری‌ برقی هالوژنی:

یکی از محبوب‌ترین انواع بخاری‌های برقی هستند. این بخاری‌ها دارای راندمان بالایی هستند و درصد بیشتری از برق مصرفی را به گرما تبدیل می‌کنند. بخاری‌های برقی هالوژنی بلافاصله پس از روشن شدن داغ می‌شوند تا انرژی هدر نرود و همچنین در بسیاری از نسخه‌ها پس از گرم شدن محیط به صورت خودکار خاموش می‌شوند تا انرژی بیش از حد مصرف نشود.

بخاری برقی کانوکتور:

معمولاً از المنت تشکیل شده‌ اما مدل‌های فن دارد آن، کار هر دو هیتر فن دار و تابشی را انجام می‌دهد. در این مدل، فن قابلیت خاموش شدن را دارد تا گرما تنها از طریق المنت‌ها منتقل شود. در صورت عدم استفاده از فن، مانند بخاری برقی‌های همرفتی هیچ صدایی تولید نخواهد شد. ابعاد هیتر برقی کانوکتور نسبت به دو نوع قبلی بزرگ‌تر است.

بخاری برقی سرامیکی:

این بخاری ها گرمای ملایم تری نسبت به بخاری های برقی فن دار ایجاد می کنند. آنها از یک المنت گرم کننده سرامیکی برای گرم کردن هوا استفاده می کنند. بخاری های برقی سرامیکی معمولاً بی صدا هستند و گرد و غبار را پخش نمی کنند.

بخاری برقی روغنی:

این بخاری ها با گرم کردن روغن در یک محفظه، گرمایش ایجاد می کنند. این نوع بخاری ها برای گرم کردن فضاهای بزرگ و کوچک مناسب هستند.

بخاری برقی PTC:

این بخاری ها با استفاده از یک عنصر PTC، گرمایش ایجاد می کنند. این نوع بخاری ها برای گرم کردن فضاهای کوچک مناسب تر هستند.

مزایا و معایب بخاری های برقی:

مزایای بخاری های برقی:

  • دود و گازهای قابل احتراق تولید نمی‌کند.
  • برعکس بخاری‌هایی که با سوخت فسیلی کار می‌کنند، دی‌اکسید کربن منتشر نمی‌کند.
  • با استفاده از آن احتمال نشت گاز را به صفر می‌رسانید.
  • اگر از انرژی‌های پاک برای تولید برق استفاده کنید، هزینه‌ی استفاده از بخاری برقی برای شما صفر است.

معایب بخاری های برقی:

  • برای گرم کردن محیط‌های بزرگ مناسب نیستند.
  • مصرف برق آن‌ها زیاد است، لذا در صورت استفاده از برق شهری، باید هزینه‌ی انرژی زیادی را پرداخت کنید.
  • اگر داغ شوند، ممکن است المنت‌ها آتیش بگیرند.

معرفی بهترین بخاری برقی کم مصرف

بخاری برقی مدل 2400 بروات (H-BR 24000) نسل جدید بخاری های برقی در ایران است که در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین مدل های ایران میباشد.

 بخاری برقی مدل 2400 بروات (H-BR 24000) نسل جدید بخاری های برقی در ایران

ویژگی های بخاری برقی مدل 2400 بروات 

  • این بخاری فن دار و به منظور افزایش رطوبت محیط دارای سیستم بخار آب است.
  • دارای ابعاد 14*70*60 است.
  • مجهز به چهار المنت برقی شیشه ای کم مصرف می باشد.
  • طرح این بخاری به گونه ای انتخاب شده است که متشکل از دو نوع مواد اولیه پلاستیکی و فلزی میباشد.
  • در طرح این بخاری به منظور سهولت در جا به جایی چهار عدد چرخ متحرک قابل باز و بسته شدن به پایه ها اضافه شده است.

اگر میخواهید بهترین بخاری برقی فن دار صادراتی را برای خود تهیه نمایید از محصول بخاری برقی فن دار 2400 بروات دیدن نمایید

سوالات متداول در حوزه ی بخاری برقی:

آیا بخاری برقی پرمصرف است؟

بهترین بخاری برقی به طور کلی پرمصرف است. با این حال، میزان مصرف برق بخاری برقی به عوامل مختلفی مانند توان گرمایشی، نوع بخاری و میزان استفاده بستگی دارد.

قیمت بخاری برقی چقدر است؟

همان طور که می دانید این عامل به برند و ویژگی های دستگاه بر می گردد و نمی توان قیمت دقیقی برای آن اعلام کرد.

آیا بخاری برقی آتش میگیرد؟

بخاری برقی می تواند آتش بگیرد، اما این اتفاق به ندرت می افتد. اگر بهترین بخاری برقی به درستی استفاده شود، خطر آتش سوزی بسیار کم است. با این حال، اگر بخاری برقی به طور نادرست استفاده شود، ممکن است باعث آتش سوزی شود.

چگونه بهترین بخاری برقی را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین بخاری برقی و بهترین هیتر برقی، کافی ست به عوامل مختلفی چون مصرف انرژی، ایمنی، آلودگی صوتی، امکان خاموشی خودکار، ابعاد ووزن، قابلیت تنظیم دما، حداکثر توان گرمایشی، نوع المنت، شرکت سازنده و قیمت آن توجه کنید. 

سخن پایانی:

در این مقاله، با توجه به عوامل مختلفی مانند نوع بخاری، اندازه، کارایی و ویژگی ها، بخاری های برقی مختلفی را بررسی کردیم. در نهایت، می توان گفت که انتخاب بهترین بخاری برقی یا هیتر برقی کاملا به نیازهای شما بستگی دارد. کمپانی‌های مختلفی در زمینه تولید لوازم خانگی و بخاری برقی فعالیت دارند . داشتن شناخت کافی از برندهای مشهور قطعا کمک زیادی به خریداران خواهد کرد. ضمن تشکر، امیدواریم این مطلب در راستای انتخاب و خرید بهترین بخاری برقی مفید بوده باشد. شما می توانید برای دیدن بخاری های برقی بروات به وبسایت بروات مراجعه فرمایید.

اشتراک گذاری:

کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت جهان سپهر تبریز (بروات) میباشد.
[ طراحی وب سایت و سئو | امپریال برند ]
Developer & Designer | Hossein Donyadideh